اطلاعاتی درباره ی بودروم
  • امروزه بدروم ، همه عناصر و عوامل لازم و قابل انتظار برای یک منطقه توریستی را در خود جمع کرده یکی از مراکز مهم گردشگری است که در تابستان و زمستان قابل زندگی است. از صاحبان کشتی های تفریحی ثروتمند تا گردشگرانی که با بودجه محدود خود از چهار گوشه جهان به اینجا سرازیر می شوند و تعطیلات طولانی تابستانی خود را میگذرانند ، همه وهمه و با هر بودجه ای انتظارات خود را بر آورده شده می بینند.

     

     
    تئاتر باستانی :
     
    به روي جاده بدروم - تورگوت رئيس واقع شده است. در حفاري هاي انجام يافته سن تئاتر بيرون آورده شده و محلهاي نشستن بازسازي شده است. ظرفيت اين تاتر 13.000 نفر مي باشد.

     

     
    قلعه بدروم :
     
    در قرن پانزدهم ميلادي از سوي شواليه هاي رودوس و بنام پتر Peter St. در طي 99 سال ساخته شده است. در اولين مكان تاسيس Hali Kanassos و به روي جزيره Zephyrion ساخته شده است. در هنگام ساخت اين قلعه سنگهاي آرامگاه Mau solos در ديوارهاي قلعه مورد استفاده قرار گرفته است. در دوران عثماني با اضافه كردن يك مناره به كليساي داخل آن به يك مسجد تبديل گرديده است . همچنين يك حمام كوچك ترك نيز ساخته شده است. اين قلعه كه در سال 1595 بعنوان زندان مورد استفاده قرار مي گرفت امروزه بصورت موزه در آمده است. وسعت اين قلعه حدود 30000 متر مربع بوده و داراي 5 برج مي باشد. اين برجها، برجهاي فرانسوي، انگليسي، ايتاليايي، آلماني و نيز برج مار است.

     

     
    موزه روباز Mausoleion :
     
    بعلت قرار داشتن گور Mausoleion از پادشاهان کاریا به این نام خوانده می شود و این بنای یادبود که بر اثر زلزله بزرگ آناطولی کاملا" تخریب و از بین رفته و یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می رفت امروزه یک موزه کوچک ساخته شده است. کلمه Mozele (آرامگاه) که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد از نام پادشاهMausoleion گرفته شده است . اکثر سنگهای مربوط به Mausoleion در ساخت قلعه بودروم بکار رفته و قطعات زیبای منقوش آن نیز در هنگام حفاری های قرن 19 از سوی انگلیسی ها به موزه بریتانیا منتقل شده است.
     
    مراکز خرید :
     
    خرید در بین کوچه های تنگ و بین دیوارهای سفید یکی دیگر از لذت های سفر به بودروم است. صنایع دستی ترکی، فرش، چرم، ظروف مسی، زیور آلات طلا و نقره، قلاب دوزی و ... از جمله محصولات بودروم است. حتما در مراکز خرید بودروم چانه زدن را فراموش نکرده (گاهی تا نصف قیمت) و زیاد به برچسب های قیمت روی اجناس توجه نکنید.

     

    Osman miniatures : در خرید از این گالری زیبا توجه داشته باشید که هر چیزی که در اینجا ارائه می شود (کوچک یا بزرگ) اصلی نیست. در واقع فقط چند نقاشی که به گونه خاصی نگهداری می شوند و توسط نقاشان سلطان کشیده شده اند اصلی و گرانبها هستند. البته نقاشی های بدل نیز زیبایی خود را دارند و می توانند به محیط خود جلا بدهند. مینیاتورهای اینجا واقعا قابل تحسین هستند، و در نقوش آن می توان هنر ترکی اسلامی را به وفور مشاهده کرد.

     

    Turkish carpets : در این فروشگاه می توانید انواع فرش دست بافت و ماشینی، گلیم، تابلو فرش و ... را بیابد و در صورت تمایل خرید نمائید.

     

    Copperware : در ترکیه هنوز هم ظروف مسی به صورت سنتی ساخته می شود. این مرکز یکی از معروفترین مراکز فروش ظروف مسی در بودروم است. پارچه و چرم ترکیه سومین تولید کننده پنبه و یکی از بزرگترین تولید کننده های چرم در جهان است. محصولات ساخته شده از چرم طبیعی و پنبه در این بازار به وفور یافت می شود.

     

    Meerschaum pipes : استفاده از پیپ در ترکیه به زمان های دور (عصر عثمانی) باز می گردد. در اینجا می توانید انواع مختلف و متنوعی از پیپ را بیابید.

    مراکز خرید اواسیس Oasis- چارشی Cari -لیمان از مهمترین مراکز اجناس مارکدار این شهر محسوب می شود . در Emin Diravaci's میتوانید صنایع دستی ترکیه وفرشهای قدیمی را ببینید و اگر مایل بودید به قیمت مناسب بخرید.

    لاچین سیر

    لاچین سیر

    لاچین سیر

    لاچین سیر


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





خرید پستی شامپو رنگ مو

شهر مرزی سرو

دنیای پوشاک ترکیه با قیمتهای استثنائی

ایمیل مدیر سایت

  • sirvansero@yahoo.com

صفحات پاپ آپ

4.9 98